Baggrund

Upgradia-tilgangen

Upgradia er i bund og grund lige så simpelt, som det er udfordrende: produkter, produktion, forretningsmodeller og forretningsprocesser i en virksomhed tilpasses til løbende opgradering af produkter, i stedet for at produkterne udskiftes, når de er forældede. Upgradia tankegangen opstår fra apps til smartphones og breder sig til fysiske produkter. For dansk erhvervsliv ligger der et stort potentiale i Upgradia-trenden:

  • Miljøet belastes mindre gennem et lavere træk på primære ressourcer
  • Kundetilpassede produkter i høj kvalitet fremfor lav pris bliver den centrale konkurrenceparameter
  • Mindre virksomheder får adgang til markeder, der førhen var forbeholdt store virksomheder

Samarbejde med Inno-Pro

I Center for Idé & Vækst på teknologisk Institut, undersøger vi i samarbejde med innovationsnetværket Inno-Pro forskellige branchers potentialer for at skabe mere værdi og indtjening gennem opgraderinger af produkterne, samt de tekniske og forretningsmæssige forudsætninger for, at danske virksomheder kan udvikle Upgradia-forretningsmodeller.

Start med en workshop

Vil du vide, hvordan din virksomhed kan udvikle produkter og services af højere kvalitet, lang levetid og løbende nyskabelse? Så har du muligheden for at gennemføre et 1 eller 3 dags Upgradia forløb  i samarbejde med Teknologisk Institut og Innovationsnetværket Inno-Pro.